shadow

לא כולן יודעות את זה, אבל יוגה לנשים בהריון יכולה להקל מאוד גם על תשעת חודשי ההריון, וגם על הלידה עצמה. יוגה היא שיטה מהפילוסופיה המזרחית, אשר פועלת במקביל על הגוף ועל הנפש, ליצירת איזון והרמוניה.

כיצד עוזרת יוגה לנשים בהריון במהלך ההריון ולקראת הלידה?

יוגה המותאמת לנשים בהריון משלבת בין תרגילים גופניים מתורת היוגה הכללית, לבין תרגילי הכנה לצירים וללידה. כל התרגילים האלה הם בעלי שתי מטרות. ראשית, הם עוזרים לאישה ההרה לשמור על היציבות שלה במהלך חודשי ההריון הקשים לפעמים. שנית, הם תורמים למוכנות גדולה יותר של האישה ללידה עצמה.

גוף האישה משתנה בזמן ההריון, ונוצרים קשיים שצריך ללמוד כיצד להתמודד עימם. למשל, גוף האישה צריך לשאת משקל רב יותר המכיל בין היתר גם את משקל העובר עצמו, את משקל הרחם, מי השפיר ועוד. כדי לעשות זאת בצורה קלה יותר, היוגה מלמדת כיצד ללכת בצורה נכונה לזמן ההריון, אילו פעולות כדאי לעשות, ומאילו רצוי להימנע. כיצד כדאי לשכב לישון, כיצד כדאי לשבת ישיבה נכונה לתקופת ההריון, ועוד.

כאשר מתקרב זמן הלידה, אישה שביצעה בקביעות יוגה לנשים בהריון, תהיה מוכנה יותר נפשית וגופנית. במהלך זמן הצירים, היא יכולה לבצע את התרגילים שלמדה בשיעורי היוגה. תרגילים אלה מסייעים להתמודדות טבעית ובריאה עם הכאבים של הצירים, וגם יכולים לתרום לזירוז הלידה. לא פחות חשוב מכך, אישה שתרגלה יוגה בהריון תוכל להגיע עם מוכנות נפשית גדולה יותר ללידה כי היא "התכוננה" ללידה במשך שיעורי היוגה.

יתרונות יוגה בהריון לאישה במישור הנפשי

נשים המשתתפות בשיעורי יוגה בקביעות במהלך ההריון יכולות להגיע רגועות יותר ללידה, ולהתמודד באופן קל יותר עם ההריון עצמו. ידוע הרי כי תקופת ההריון מאופיינת בשינויים הורמונליים רבים, הגורמים לעיתים לנשים להתמודד עם סיטואציות יום יומיות על ידי תגובות רגשיות קיצוניות יחסית. היוגה משלבת גם נשימות מרגיעות וחשיבה חיובית עם התרגילים הגופניים. לכן, יכולה להיות השפעה מרגיעה, לאורך זמן, על האישה בהריון בתקופת ההריון והלידה.

Related Posts