shadow

מה הופך מוצר למותג? מותג הוא מוצר שאנו יודעים לתת לו שם ופנים. יודעים לזהות אותו בקלות בין שלל המוצרים, בולט בחלון ראווה, קורא לנו ממודעות בעיתונים, מציץ מכל שלט. מותג הוא מוצר הנבדל ממוצרים אחרים בקטגוריה שלו, נחשק יותר ואטרקטיבי יותר.

אז איך הופכים מוצר למותג? בעזרת תהליך מיתוג

תהליך מיתוג הינו תהליך מורכב ומשולב שמטרתו בניית קונספט מסוים במוחם של קהל לקוחות וצרכנים, לגבי המוצר, או שירות העובר תהליך מיתוג.

למעשה, מיתוג הופך את המוצר לשונה, מיוחד יותר ממוצרים אחרים, הדומים לו, שנמצאים בשוק, על ידי הדגשת תכונותיו החיוביות, השפעתו החיובית על חיי בני אדם, או מאפיינים ספציפיים המיוחדים רק לאותו המוצר או השירות.

לפני שמוציאים מוצר חדש אל השוק, חשוב לקבוע באיזו דרך למתג את המוצר על מנת שתת לו ערך מוסף, ובכך להבדילו משאר המוצרים בקטגוריה בה הוא נמצא.

תהליך מיתוג, המבוצע בצורה נכונה, יסייע לחבר את המוצר לקהל היעד שלו וליצור עניין מיוחד בקרב הצרכנים.

מרבית הצרכנים יעדיפו לקנות מוצר מוכר שנחשב איכותי, יוקרתי ומודרני, ומכאן, תהליך יעיל, ייצור את תחושת ההתרגשות בקרב קהל היעד, ויגרום לעליה במכירות, ולקהל לקוחות חוזר.

תהליכי מיתוג נדרשים גם לחברות, לנותני שירותים, ובעלי עסקים גדולים וקטנים כאחד. מגוון רחב של חברות יחסי ציבור ופרסום, מציעים מיתוג עסקי גם לעסקים גדולים, קטנים ובינוניים, כדי לתת לעסק זהות שקהל הלקוחות יידע להתחבר אליה.

לחברות או העסקים המבקשים למתג עצמם, נדרשת בניית תדמית בסיסית. משרדי הפרסום יציעו עזרים כגון: מיתוג באינטרנט, עיצוב לוגו, סלוגן מסוים, מוצרי פרסום עם לוגו החברה, ניירת משרדים וכרטיסי ביקור תואמים, ומוצרים נוספים שיסייעו לעצב את זהותו של העסק או המוצר.

לכן, במציאות התחרותית של השוק הישראלי, מיתוג נכון, המתבצע תוך הכרת השוק וקהל היעד הפוטנציאלי, יכול לעשות את ההבדל בין עוד מוצר על המדף, למוצר מפתח על המדף, בעל שם וזהות שיחדרו לתודעה של הצרכנים הקיימים והעתידיים, יובילו להגדלה במכירות וכן, יגרמו ללקוחות לחזור ולקנות את המוצר, או לבקר בבית העסק.