shadow

במאמר זה תוכלו לקבל מידע שימושי ומפורט שיסביר לכם על נגישות לבעלי קשיי התניידות, על התפקיד החשוב של יועץ הנגישות ועל היתרונות של העסקת יועץ כזה.

קצת על עולם הנגישות

הנושא של נגישות לנכים הפך להיות חלק בלתי נפרד מהחיים של כולנו.
לאור המחאות הרבות שהתקיימו בשנים האחרונות, התברר כי הנושא נוגע לאנשים רבים בתחומים שונים ומגוונים.
בין אם מדובר באולם אירועים, במרפאה, או במכולת שכונתית, כל עסק נתקל בצורך בהנגשה שלו, על מנת לאפשר לכל לקוח את האופציה של קבלת השירות בו.
עולם הנגישות הינו רחב יותר מהמקובל לחשוב, וכולל לא רק הנגשה של מעבר בין קומות שונות של בניין או וויתור על מדרגות, אלא גם הנגשה של הדברים הקטנים, כגון אביזרי שמע וריהוט, או נהלים כמו פטור מעמידה בתור.

אז מהו תפקידו של יועץ הנגישות?

יועץ נגישות, הנקרא גם מורשה נגישות, נועד על מנת לאפשר לכל בעל עסק או יוזמה כלשהי, לבצע התאמה לבעלי קשיי התניידות. כאמור, הנושא הינו מורכב ולכן אין אפשרות לכסות את כל הצרכים הנדרשים ללא בעל מקצוע מומחה.
ישנם שני סוגים עיקריים של יועץ נגישות- הראשון, יועץ נגישות מבנים תשתיות וסביבה (מתו"ס), מתמחה בהנגשה של מבנים ותשתיות. הסוג השני נקרא מורשה נגישות השירות, והוא אחראי לבצע התאמות בשירות הניתן על ידי בית העסק, בעזרת אביזרים ייעודיים ונהלים שונים.
ניתן ללמוד את המקצוע של יועץ נגישות על ידי השתתפות בקורס מקצועי הנקרא "קורס מורשי נגישות השירות". הקורס נועד על מנת להכשיר אנשים בעלי תואר אקדמי אשר הוכר על ידי המדינה כמתאים למורשה לנגישות השירות, לתפקיד של יועץ נגישות.
על מנת להירשם בפנקס מורשי נגישות השירות, המנוהל על ידי משרד הכלכלה, יש לעבור בהצלחה את הקורס, ההכשרות המקצועיות והבחינות.

תמונה: PIXABAY

מדוע הכרחי להעסיק יועץ כזה?

יועץ נגישות לנכים הינו הדרך הבלעדית להנגשה מקיפה של העסק, וללא יועץ כזה, אנשים בעלי קשיי התניידות לא יוכלו להיכנס לעסק שלכם ולהנות משירותיו.
הענקת האפשרות לנכים להיכנס לעסק מביאה עימה 2 יתרונות בולטים. הראשון שבהם הוא כמובן המוסריות שבהנגשת העסק, כך שכל אדם באשר הוא יהיה עצמאי ויוכל להתקיים בשוויון ובכבוד. השני הוא גם יתרון כלכלי, של הגעה לכלל האוכלוסייה ללא כל הגבלה.
העסקה של יועץ נגישות הינה קריטית במיוחד כאשר מדובר במבנים ציבוריים, מכיוון שזה מאפשר לנכים להיות חלק מהמרחב הציבורי באופן חופשי ונוח כמו כל אדם אחר, ומונע את הדרתם מהחברה. בנוסף, אין להם ברירה אלא לעשות שימוש בתשתיות ובמבנים הציבוריים, ולכן אי הנגשתם בצורה הראויה והמבוקרת הינה מגבילה מאוד ומהווה מקור לתסכול רב עבורם.

כיצד ניתן ליישם את מסקנותיו של היועץ הלכה למעשה?

ישנם מספר פתרונות מוכרים המוצעים על ידי יועצי הנגישות, כדוגמת שימוש ברמפות, מעלונים או מעליות כאשר מדובר במבנים, שימוש רחב יותר בשיפועים במקום מדרגות ובשבילים סלולים כאשר מדובר בתשתיות כדוגמת גנים ציבוריים, ושימוש באביזרים ייעודיים. חשוב לבצע את היישום של היועץ בליוויו, ויש להיוועץ בו במידה ואתם נתקלים בקשיים בשלב המימוש.

Related Posts

כתיבת תגובה