shadow

התמכרות יכולה להיות למגוון רחב של דברים, התמכרות לסמים, התמכרות לאלכוהול, התמכרות לטלוויזיה או למחשב, התמכרות לסיגריות, התמכרות לקפה או לשוקולד – התופעה רחבה הרבה יותר מכפי שניתן לחשוב. כיום, אורח החיים של מרבית האנשים בעולם המערבי, כולל מרוץ אחר הזמן, כדי להספיק כמה שיותר דברים, לעבוד הרבה שעות, להיות ערים הרבה שעות, ואז להגיע הביתה מותשים ולנוח. בגלל אורח החיים הזה, אנשים רבים נוטים לצרוך קפה כדי להישאר ערים ועירניים שעות רבות, והם נוטים לצפות הרבה בטלוויזיה כדי לנוח, ולעיתים, כאשר הם מותשים מידי, הם מגיעים לאלכוהול ולסמים כדי להתמודד עם הקשיים.

מתי יש צורך לבצע גמילה מהתמכרות?

התמכרות לקפה למשל היא תופעה נפוצה מאוד, אבל אנשים מעטים מאוד מנסים להיגמל מהתמכרות זו. זאת מפני שהיא אינה מזיקה כל כך, לא לאנשים המכורים לקפה, ולא לסביבה שלהם ולאנשים הקרובים אליהם. במקרה הגרוע ביותר, הם שותים מספר רב של כוסות קפה ביום, והם אינם ערניים או שהם עצבניים אם הם אינם שותים את הקפה. אבל זה לא גורם להם לפגוע בעצמם או באהובים שלהם.

אנשים צריכים לבצע גמילה מהתמכרות אם ההשלכות של ההתמכרות הן הרסניות, בין אם כלפי עצמם, ובין אם כלפי הסביבה שלהם. אפשר להגדיר התמכרות קשה אם האדם המכור תלוי במידה מוגזמת במושא ההתמכרות שלו. הוא לא מסוגל לשלוט בזאת, והוא אינו יכול להתמודד עם חייו בלי מושא ההתמכרות.

מה עושים בגמילה מהתמכרות?

אם אדם רוצה להיגמל מהתמכרות, הוא לא יכול בדרך כלל פשוט להפסיק את ההרגל הרע, אלא הוא צריך לעבוד על עצמו בכל המישורים – המישור הנפשי, המישור הפיסי, והמישור החברתי. רק כך הוא יוכל להמשיך בגמילה לאורך זמן, מבלי לחזור להרגליו הרעים.

תהליך גמילה מהתמכרות כולל מספר שלבים בהם האדם רוכש מיומנויות חדשות שיעזרו לו לתפקד טוב יותר באורך חיים בריא יותר. הוא מתמודד עם הסיבות שהובילו אותו להתמכרות, ולומד לחיות בלי מושא ההתמכרות שלו. הוא משיג שקט נפשי כדי שכאשר יגמר תהליך הגמילה הוא יוכל לנהל את חייו טוב יותר.

Related Posts

כתיבת תגובה