
אתר האינטרנט הוא הבמה האולטימטיבית שבאמצעותה ניתן לספר לכל העולם על הרעיון, המוצר או השירות הנפלא שאתם מעניקים. ברשת האינטרנט קיימים אתרים רבים, והם נבנו בקפידה על ידי בוני אתרים מקצועיים שמכירים את העבודה ויודעים כיצד אמור להראות אתר. אך גם לאחר שיש לנו ביד אתר מוגמר, עדיין לא הסתיימה העבודה. כעת יהיה עלינו לדאוג לקידומו כך שהוא יופיע בתוצאות החיפוש הראשונות ויתחיל לספק לנו את התוצאה לה קיווינו.
מנוע החיפוש של גוגל הוא כלי בעל עוצמה אדירה שמשמש מיליוני גולשים ברחבי בעולם. מטרתם של מנועי החיפוש השונים היא להציג במהירות את כל התוצאות הרלוונטיות ביותר. כך קורה שאנו עושים שימוש במנועים אלו בכל יום ואפילו כמה פעמים ביום. אם האתר שלנו מופיע בין התוצאות הראשונות של גוגל זה כתוצאה מכך שגוגל מאמינה שהאתר שלנו הוא מקור מידע מהימן, רלוונטי וסמכותי בעבור מיליוני הגולשים.
כוחה של גוגל
יש להבין כי מנוע החיפוש של גוגל שם לב לכל תנועה ברשת. הכוונה היא שגוגל יודעת אילו תוצאות מוצגות על ידה ומסוגלת לבדוק מהי הרלוונטיות שלהן וזאת על פי התנהגות הגולשים. דוגמה להתנהגות כזו היא עזיבה פתאומית של אתר מסוים באופן שיטתי על ידי גולשים רבים. תופעה זו תביא את מנוע החיפוש למסקנה שהתוצאה היא לא רלוונטית ותגרום להוצאתה החוצה וקידום של תוצאות אחרות על חשבונה. טכניקה זו של גוגל הופכת שיטות רבת של קידום אתרים לבלתי רלוונטיות.
גם יצירה של מצב מלאכותי בו האתר נמצא בין התוצאות הראשונות לא יחזיק מעמד, שכן ללא התעניינות אמתית של גולשים אנו נפסיד בסופו של דבר. למעשה, גוגל מחזיקה צוות שלם של עובדים שכל תפקידם הוא לאתר את הקומבינות המלאכותיות ולמנוע מהן להתקיים.
אז איך מקדמים את האתר על פי חוקי גוגל
מקדמי אתרים מקצועיים, העוסקים בתחום בניית אתרים מקודמים לגוגל, יוכלו לקדם את האתר שלכם כך שהוא יצדיק את המעמד שלו בדף התוצאות הראשון, וגוגל לא תנקוט נגדו בכל הליך:
- ראשית יש לבצע את הקידום באופן יסודי ולהתחיל מהבסיס.
- על מנת להגיע אל הקהל הרלוונטי יש לבצע מחקר של מילות מפתח נכונות. את המחקר הזה מבצעים מקדמי אתרים מנוסים.
- יש לשלב באתר תוכן איכותי ומקורי שיהווה מוקד עניין לגולשים ויספק להם את המידע הדרוש על המוצר שלכם.
- יש ליצור קישורים נכנסים ולהפיץ את התוכן ברחבי הרשת.
- הקמה של מערך בקרה ותיקונים של כל מה שנעשה באתר תשמור עליו.
גוגל מנחה את מקדמי האתרים כיצד לנהוג ואיך לבנות את האתר כך שהוא יספק את מנוע החיפוש ויקבל את שיתוף הפעולה הנדרש. יש לוודא שכל הכללים נאכפים כראוי וזה כולל את כותרות הדפים באתר, התגיות, מבנה הקישורים, אפשרויות הניווט באתר, איכות התוכן, שימוש איכותי ונכון בתגי הכותרת, שימוש בתמונות ועוד אלמנטים חשובים.