אחת הבעיות הקשות ביותר שעומדות בפני בעלי עסקים, גדולים וקטנים, היא חוסר זמן אל מול הצורך להשקיע לא מעט ממנו בניהול העסק מהיבטים שונים.
אם נסתכל רגע על עולמו של בעל עסק, נגלה שהוא מורכב ממכלול רחב של אלמנטים שהוא צריך להתייחס אליהם במהלך יום עבודה, ברמת ריכוז אבסולוטית ולתת לכל אחד מהם תשומת לב מרבית, אחרת דברים עלולים להתבצע בצורה לא נכונה, מה שיכול להוביל בסופו של דבר לפגיעה בעסק, בין אם זה בתהליך הייצור, שיווק, מתן שירות או כל דבר אחר. מן הסתם, כל פגיעה כזו מגולמת כך או אחרת, באופן כספי.
מערכת CRM באה לעזור לבעלי עסקים, ברמות ובתחומים שונים, במטרה למנוע מהם בזבוז זמן ולאפשר להם לנהל את העסק שלהם בצורה הכי טובה שאפשר, אם לא מושלמת. הרעיון הוא שיש מערכת אחרת, אליה אפשר להכניס את כל המידע שהעסק מכיל, ובצורה כזו הרבה יותר פשוט לנהל אותו.
לפני שנבחן יתרונות של מערכת CRM, אנחנו נבדוק תחילה מה זו המערכת הזאת והאם היא מתאימה לכל עסק, בכל תחום.
מערכת CRM זו מערכת ממוחשבת שניתן להתקין על כל מחשב בעסק, בין אם בצורה רגילה ובין אם דרך שירות מחשוב ענן. המערכת מכילה את כל המידע שאנחנו צריכים על העסק מהיבטים שונים. בין אם זה מלאי מוצרים, עובדים, לקוחות, ספקים, כל פרט הכי קטן, אנחנו יכולים לעדכן במערכת ולהשתמש בו דרכה. בצורה כזו, אנחנו לא צריכים להשתמש באמצעים אחרים ואנחנו בטח לא צריכים לזכור בעל פה דברים. הכל מתבצע דרך המערכת.
צריך לומר, יש מערכות CRM מסוגים שונים, אשר מתאימות לסוגי עסקים בגדלים שונים. מן הסתם, עסק שמגלגל מחזורים של מיליוני שקלים, לא ישתמש באותה מערכת כמו חנות רגילה שמגלגלה מחזור של עשרות אלפי שקלים נניח. כל בעל עסק ימצא את המערכת שמתאימה לצרכיו ולגודל העסק שלו.
מה היתרונות של מערכת CRM
היתרון הגדול הוא יצירת בסיס מידע רחב ומקיף בו אפשר להשתמש לצרכים שונים. אנחנו לא חייבים לעשות שימוש בכל פרט ופרט, אך עצם זה שיש לנו את המידע, מאפשר לנו לעשות בו שימוש.
יתרון שנובע מכך הוא, שניתן לפלח ולנתח את המידע בצורות שונות ולבסס תהליך קבלת החלטות על בסיס ניתוחים ופילוחים אלו, כך שאנחנו נבצע תהליך הרבה יותר מסודר ואפקטיבי. אנחנו לא נעשה אותו על חלל ריק.
עוד יתרון של מערכת CRM נובע מהאופן בו היא מותקנת ובנויה. כל אחד יכול לעשות בה שימוש. כלומר, אנחנו יכולים לייצר אופציה שכל עובד יכול להשתמש במערכת לצרכיו, ובתור בעלי עסק, ניתן לפקח על כל עובד דרך המערכת, להציב יעדים ומטרות ולראות אם הוא עומד בהם. זו שיטה הרבה יותר נוחה ופשוטה לבדוק תשואות של עובדים בעסק.