
אמנם ליין נהוג לייחס את האמרה "נכנס יין יצא סוד", אבל לפעמים כשנכנס יין התוצאה היא לאו דווקא חשיפת סוד אלא מיתוג איכותי ואפקטיבי – מה גם שלא בכדי אמרו חז"ל ש"יין ישמח לבב אנוש".
היתרונות של מיתוג בעזרת בקבוקי יין
על מנת למתג עסק, קבוצת מוצרים (מכל סוג שהוא) או אפילו מוצר ספציפי – בין אם מדובר בעסק/מוצר/שירות חדש שהציבור הרחב עדיין אינו מודע אליו ובין אם מדובר בעסק/מוצר/שירות קיים שמטרת התהליך היא משיכת תשומת לב מוגברת אל היתרונות שלו – משתמשים אנשי שיווק בדרכים רבות ויצירתיות, כשהמטרה היא כמובן לתקוע יתד במוּדעוּת של הלקוח הפוטנציאלי (או של לקוח קיים, שמן הסתם גם הוא פוטנציאל לרכישות נוספות בעתיד).
אחת הדרכים היא מתנות, שלא חייבות להיות גדולות (שהרי כפי שהיטיב לאבחן נועם חורב שכתב את מילות השיר המפורסם של רמי קליינשטיין, "מתנות קטנות, מישהו שלח לי מתנות קטנות… מה עוד אפשר כבר לבקש?"). מתנה שניכר בה כי הושקעו בה תשומת לב וכוונה מעוררת מיד רצון חיובי, וגם אם היא כוללת מסר שיווקי הרי שהלב פתוח יותר וההתנגדות מרוככת למדי (ובפרט אם היין איכותי…)
בהתאם, מיתוג עסקי באמצעות בקבוקי יין הוא דרך אפקטיבית הן כדי למשוך תשומת לב (גם במציאות שבה כולנו מוצפים גירויים כל הזמן) והן כדי לרכך את ההתנגדות הכמעט אוטומטית שיש לכמעט כולנו ביחס לפרסומות ומסרים שיווקיים.
כיצד מתבצע התהליך?
ראשית יש כמובן להחליט מה מטרת המסר שיודפס על גבי התווית שתודבק על בקבוק היין, כלומר איך בעצם אנחנו רוצים למתג את העסק/ מוצר/ שירות וכו'.
לעתים די בלוגו ואולי עוד כמה מילים, במקרים אחרים נרצה לציין את שם החברה ואולי גם להוסיף מספר טלפון, ובכל מקרה יש להיות כמובן ממוקדים מאוד שכן שטח הפנים של בקבוק יין אינו מאפשר טקסטים ארוכים ותמונות גדולות (מה גם שכדאי לצמצם את הפן השיווקי ולהבליט את יופיו של הבקבוק).
לאחר מכן יש למצוא בית דפוס אשר מתמחה במדבקות סובלימציה. מדבקות אלה מגיעות בגוונים שונים (וגם לגוון כמובן השפעה על מיתוג מדויק), ובנוסף הן איכותיות שכן הן מוצמדות לבקבוק בחום של כ-200 מעלות שמבטיח עמידות – לא כדאי להתפשר על כך, שכן מדבקה מתקלפת מן הסתם לא תמתג את העסק שלכם כאיכותי.