
ברחבי האינטרנט ישנם אינסוף אתרים ובשלל נושאים. אפשר למצוא אתרי בלוגים, אתרי תדמית, חנויות אינטרנטיות ועוד סוגים שונים של אתרים שכל אחד עוסק בתחום ייחודי או פחות ייחודי. בעלי אתרים רבים מבינים כי העובדה שהאתר שלהם אינו מקודם הופכת אותם להיות עם נכס לא שימושי ביד. כלומר, הם יכולים לפרסם את האתר מפה לאוזן ואף לשים קישור שלו ברשתות החברתיות, אך ברגע שאינם מבצעים קידום אתרים אורגני או ממומן, הם נשארים עם אתר שאף אחד לא מכיר אותו.
בעיית האתרים הרבים ברשת
התחרות על המקום הראשון בגוגל גבוהה מאד וכמובן שרק מעטים (למעשה עשרה אתרים) זוכים להיות בכל חיפוש בעמוד הראשון של גוגל. כיוון שהרוב הגדול של הגולשים כלל לא עובר מהעמוד הראשון לעמודים הרבים אחריו, הצורך להיות בעמוד זה גבוהה מאד ואף אפשר להגיד כי בלי להופיע בתוצאות החיפוש ובלי לבצע קידום של האתר, אורגני או ממומן, האתר לא באמת נמצא בשימוש.
הכירו את עולם הקידום האורגני
קידום אורגני משמעותו קידום טבעי ככל האפשר במנוע החיפוש של גוגל. אפשר לחלק את הקידום לשניים, קידום ממומן וקידום שהוא אורגני. במקרה של קידום ממומן, על בעל האתר לשלם על מודעות פרסום בגוגל כדי להופיע באזור הממומן כאשר מתבצע חיפוש. במקרה של קידום אורגני מדובר על תהליך והפיכת האתר למשמעותי גם בעיני הגולשים וגם בעיני מנוע החיפוש הגדול בעולם, גוגל.
קידום אורגני – לא רק של מילים חזקות
כדי לבצע קידום אורגני יש להכין תכנית עבודה ולהתחיל בהצבת מטרות של בעל האתר. חשוב להבין כי אלגוריתם החיפוש של גוגל לא מחליט במקרה יום אחד להעביר אתר כלשהו לעמוד הראשון. כדי שהדבר יקרה יש צורך בזיהוי האתר, קריאת התכנים שמוזנים בו, שאתרים שונים ימליצו עליו ועוד גורמים נוספים. כלומר, מדובר בתהליך שלוקח זמן אך הוא גם יסודי מאד. כיוון שהתחרות על המקומות הגבוהים גדולה, מומלץ תמיד לחפש אחר מילים וביטויים שהגולשים מחפשים שהם לאו דווקא תחרותיים מאד ולקדם אותם במקום או במקביל לאלו בעלי התחרות הגבוהה.