shadow

האביב כבר איתנו וזוהי העונה הטובה ביותר לטייל בגולן ובגליל. אומנם אזורים אלו נהדרים לטיול לכל אורך השנה אך כעת המים בנחלים עדיין זורמים בשיא הקצב, הפריחות היפיפיות עולות על פני הגבעות וההרים הירוקים, והאווירה כמו לקוחה מתוך גלויה אירופאית. בנוסף לכך בגולן ובגליל תמצאו מגוון רחב של מסלולי טיולים ואתרים ייחודיים לצד שלל אטרקציות המתאימות לכל המשפחה.

אתרים מיוחדים בגולן

רמת הגולן מציעה שורה ארוכה של אתרים ייחודיים ומסלולים יפיפיים, החל בברכת רם, דרך מצודת גמלא ועד לחמת גדר. דוגמה נאה לכך מהווה טיול המפל השחור המהווה חלק מנחל אל על ובו יורדים המים בגובה 8 מטרים. יש לדעת כי נחל אל-על הוא נחל איתן הזורם כל השנה וכמובן שזורם עוד יותר עכשיו אחרי הגשמים. מדובר בשמורה המצויה בין היישוב אליעד לאבני איתן ואילו המפל השחור נמצא יותר בקרבת אבני איתן, שם הנחל נעשה יותר דרמטי ומחורץ.

כאשר מטיילים על שולי הנחל פוגשים בריכות חביבות עם עצי דולב, הרדופים ושלל פריחות העונה. האטרקציה המרכזית היא כמובן המפל הלבן והשחור כאשר המפל השחור הוא בגובה 8 מטרים והמים שלו צונחים לאורך סלע שחור עד לבריכה, שבה אפשר לטבול. יש לציין כי מדובר במסלול טיול קל יחסית שאורכו פחות משני קילומטר.

אתרים ייחודיים בגליל

גם בגליל יש כמובן קשת רחבה של אתרים מיוחדים החל בעיר העתיקה של עכו או צפת, דרך בית ג'אן ופקיעין, ועד לשמורת הר מירון. דוגמא טובה לכך מהווה מבצר מונפור שהוקם בימי הביניים ובנוי על הר תלול וצר מדרום לנחל כזיב. המבצר מהווה חלק משמורת כזיב, עוד נחל הזורם לכל אורך השנה בזכות הזרמה של מים ממקורות, והטיול בו עוצר נשימה בפני עצמו. הביקור מהמבצר שנמצא לא רחוק מהישוב מצפה הילה יפגיש אתכם עם מבנה מרתק שעבר תהפוכות רבות ושימש בין היתר את הצלבנים, המוסלמים, הממלוכים ואף בתקופה היותר מודרנית.

שלל אטרקציות בגולן ובגליל

לצד המסלולים המדהימים יש גם הרבה מאוד אטרקציות בגולן ובגליל שמתאימות לכל הגילאים. כמעט בכל אזור תוכלו למצוא את מגוון סדנאות כמו סדנת שוקולד, סדנה להכנת טבעות או סדנת ויטראז', תוכלו לבקר ביקבים ומטעים שמציעים טעימות וקטיף עצמי, ליהנות מאוכל דרוזי אותנטי או ממסעדות מעניינות אחרות, ועוד.

Related Posts

כתיבת תגובה