shadow

ישנם לא מעט אירועים קשים שיכולים לקרות בחיים, ואחד מהם, שרק המחשבה עליו מעוררת בהלה רבה – הוא מקרה של שריפה בבית. אירוע של שריפה בבית הוא אירוע קשה ביותר, שיכול להיגמר גם בפגיעה בנפש ובאובדן חיים, מעבר לשריפה המצערת של הרכוש עצמו. אנו חשופים בתקשורת באופן קבוע למקרים מזעזעים של שריפות בבתים, שלפעמים החלו במשחק תמים של ילדים עם אש, ונגמרו כאסון ממשי.

אך גם במקרה בו שריפה בבית מתרחשת ללא פגיעה בשלמות גופם של בני הבית, מדובר עדיין במקרה קשה וטרגי ביותר. לאחר מקרה כזה, המשפחה שביתה נשרף צריכה להתחיל מחדש את החיים, ולחפש גם פתרון דיור חדש וגם להתמודד עם אובדן הרכוש שבבית ועם הטראומה הקשה שיש בעצם השריפה של הבית.

ביטוח דירה יכול להוות קרש הצלה

מכיוון ששריפה בבית יכולה לקרות לכל אחד, גם אם הוא נזהר והבית שלו עבר ביקורת כיבוי אש שפסקה כי הבית בטוח ואינו נמצא בסכנה של דליקה, החשיבות של עשיית ביטוח דירה היא עליונה. ביטוח דירה בתוקף מאפשר לבני הבית שביתם נשרף לקבל פיצוי מחברת הביטוח. פיצוי זה יאפשר להם, מבחינה כלכלית, לעמוד על הרגליים ביתר קלות. הסכום שיקבלו מתביעת חברת הביטוח אף פעם לא יכסה את כל האובדן שאירע בעקבות השריפה, אך יהווה פיצוי משמעותי שיוכל לסייע להם רבות.

יש מגוון רחב של ביטוחי דירות בשוק, ועשיית ביטוח שיכסה את מבנה הדירה ואת תכולתה היא דבר חשוב שיש לעשות כפי שמבצעים ביטוח לדברים אחרים בחיים. כפי שאף נהג לא יחשוב לנסוע ברכב שלו ללא ביטוח רכב חובה ומקיף, כך כל בעל דירה בישראל צריך לבטח את הבית שלו. אנו שומעים בתקשורת על מקרים בהם לאנשים שנשרף ביתם לא היה ביטוח דירה, וכאב הלב עליהם הוא רב. לכן, חשוב מאוד לוודא שיש לכם ביטוח דירה בתוקף, וכי תקבלו כיסוי מסוים במקרה שבו תארע שריפה בביתכם.

איך להימנע מסיכונים מיותרים בבית

חשוב לדעת כי בניגוד לסכנות אחרות שיכולות לקרות בחיים או בכביש, ניתן במקרים רבים למנוע שריפות. יש כמה אמצעי בטיחות שיש לנקוט בהם, במיוחד אם חיים ילדים קטנים בבית. ראשית, יש להרחיק את הילדים מכל מקור אש אפשרי, כולל ממציתים. חשוב להיזהר בזמן כל הפעלה של מכשיר חימום או תנור בבית, ולוודא כי הוא לא נמצא בקרבת חומרים דליקים. חשוב גם לדאוג לתחזוקה הקבועה והתקינות של בלוני הגז ואספקת הגז לבית שלכם, ולא להזניח את הדבר. אלה הם רק חלק מאמצעי הזהירות הבסיסיים שיש לנקוט בכל בית, ואת הרשימה המלאה ניתן לקבל במידע שמספק לציבור מערך כיבוי האש בישראל.

חשוב מאוד גם שיהיה בכל בית אמצעי להתמודדות עם אש. החל ממטף לכיבוי דליקות ועד להתקנת מערכת של גלאי עשן. ההצטיידות באמצעים אלה יכולה למזער את הסיכוי שתפרוץ אצלכם שריפה בבית, ותגדיל את הסיכוי שיהיה ניתן לכבות אותה לפני שייגרם נזק רב מדי לרכוש או לבני הבית.

לסיכום

שריפה בבית היא אירוע קשה ומורכב, שחשוב לנסות ולמנוע אותו בכל מחיר. בניגוד לבעיות אחרות שיכולות להתעורר בבתים, כמו חיוב יתר בארנונה או קבלת חשבונות מים וחשמל מנופחים, שריפה בבית היא דבר שקשה מאוד להתמודד איתו, ויש לכל מקרה כזה השלכות קשות ביותר. לכן, כדי למזער את הסיכון חשוב גם שיהיה תמיד ביטוח דירה למבנה ולתכולה, וגם שתתבצע שמירה מתמדת על אמצעי זהירות שיוכלו למנוע כל מקרה שכזה בביתכם.

Related Posts

כתיבת תגובה