יותר ויותר עדויות מגיעות מאנשים שחושדים לגבי נזילות בבית אבל מעכבים את הטיפול בכמה ימים או שעות ואז מגיע רגע האמת, הם נתקלים ברטיבות קשה, לחות, זיהום ועוד. כמו כן, הם סובלים מעיניים דומעות ואדומות, נזלת אלרגית בלתי פוסקת ולעיתים מקוצר נשימה שאינו פוסק ולא יודעים כיצד לשים סוף לבעיה.

נשמע לכם מוכר? האם גם אתם לא הצלחתם לקרוא את סימני ההתנפחות, התרופפות של חיבורי כבלים, קורוזיה קשה או עובש שגרמו בסופו של דבר לפגיעה ברמת החיים שלכם? במאמר שלפניכם נדבר על כל יתרונות שיסייעו לשקם את הבית ואת איכות החיים שנפגעה בשל כך.

איך מאתרים נזילה לפני שהיא גורמת לנזקים במבנה?

כפי שהבנתם, אחת הטעויות הנפוצות היא להתעלם "מאורות האזהרה", לא לנסות לבצע איתור נזילות מים בזמן והתוצאה כמו ידועה מראש! כאוס גדול של חדירת מים מהגג, מהקירות ולעיתים גם מהמרצפות עצמן.

רוצים שזה לא יקרה לכם? לפני שמדברים על שיקום הבית אולי כדאי לדבר על אנשי מקצוע שיכולים ויודעים לאתר את הנזילה בטרם יגיע "ההוריקן הגדול" ויהרוס את הריהוט, השטיחים על המרצפות, התמונות וכל שאר הציוד היקר.

כיום אפשר לאתר בקלות את הנזילות וכך למגר את הבעיה על הצד הטוב ביותר. אם בעבר היה נהוג לשבור ולהרוס קירות כדי להגיע לגורם הבעיה, שהרי היום באמצעות ציוד מתקדם (אינפרה, מצלמה טרמית וכד') אפשר לגעת נקודתית בבעיה ולפתור אותה בפחות נזקים ופחות עלויות.

לא הצלחתם לבצע איתור נזילות מים בזמן? אל תאמרו נואש! הנה השלב הבא בוא נדבר אתכם על הדרכים לשקם את הבית לאחר נזקי מים קשים במיוחד.

איך משקמים נזקים שנגרמו בעקבות נזילה שלא אותרה בזמן?

שלב השיקום מגיע לאחר שלא הצלחתם לבצע איתור נזילות מים או אז יגיעו נותני שירות מקצועיים לנכס שיעריכו את הנזקים ויקבעו בשקיפות מלאה את ניזקי המים שנגרמו. לאחר מכן יגיע שלב השיקום שיתבצע באמצעות תוכנית מסודרת ומקיפה על אודות המבנה וגם על אודות הנכסים שניזוקו בשל נזקי המים.

לצד בעיות הנזילות וההשלכות שלהן, ידעו אנשי המקצוע לספק את כל התשובות גם על אודות נושאי בטיחות, בקטריות שנוצרו, גז רדון ועוד.

בשלב הבא, טרום השיקום, נותני השירות יזהו את סוג נזקי המים ועל פי מקום הגעתם יטפלו בבעיה. המצאות מים לבנים תעיד על בעיה בצינורות, מים אפורים יגיעו מהרחוב (גשמים לצורך העניין) ואילו מים שחורים יעידו על הצפה שמקורה בביוב.

בשלבים הבאים יוצאו מים כלואים מתחת למרצפות באמצעות סופחי לחות ייחודיים לחללים רטובים ולהמשך הטיפול ישולבו במשימה גם משאבות מיוחדות לשאיבה רציפה של המים, סופחי לחות, ניקוי וחיטוי של המשטחים, שיקום של התכולה ובסופו של דבר גם הסרת ריחות רעים כמו טחב והשבת הבית לקדמותו עד כמה שניתן ואפשר.

 

 

Related Posts