shadow

מעוניינים לעבור את תקופת המבחנים הקרובה בהצלחה רבה ככל האפשר? יש לנו מספר טיפים עבורכם, בין אם אתם סובלים מחרדת מבחנים, בין אם אינכם בטוחים כיצד להתמודד עם העומס ובין אם תרצו להרגיש מוכנים יותר באופן כללי. במאמר הבא תמצאו מידע מועיל שבוודאי יסייע לכל אחד מכם.

 

יש לכם חרדת מבחנים? קודם חשוב לטפל בכך

על פי מחקרים, כמעט אחד מכל שלושה אנשים חווה "חרדת מבחנים". חרדת מבחנים היא פחד עז מכישלון להצליח במבחן או בחינה והיא יכולה להיגרם מהרבה דברים. בין היתר גם בגלל ציפיות גבוהות מדי מהבחינה. להתמודד עם חרדת מבחנים זה דבר לא קל וחשוב שתכירו בבעיה ובמידת הצורך תוכלו להיעזר ברגיעון כדי להגיע בנינוחות למבחן.

חרדת מבחנים במקרים רבים היא פחד להיכשל. זו תחושת אימה שעלולים להיכשל ולכן עליך לעשות כל שביכולתך כדי להימנע מכך. כולנו חווינו תקופות בהן הרגשנו חרדה או עצבים לגבי משהו, בין אם זה מבחן, ראיון עבודה או אפילו העתיד שלנו. החרדה יכולה להיגרם מחוסר ביטחון עצמי, הכנה לא מספקת או שילוב של גורמים אלה. בעצם מדובר בסוג של מצב כזה.

מה בנוגע לעומס של תקופת המבחנים?

נקודה נוספת שתהיה חשובה היא התמודדות עם העומס של תקופת המבחנים. סטודנטים רבים לא מוצאים את עצמם כאשר הם צריכים להתכונן למבחנים רבים. הסיבה לכך שהם לא יוצרים סדר. כדי לעבור את התקופה בהצלחה נמליץ לכם ליצור לו״ז ברור ולתכנן את הזמנים שתקדישו כדי להתכונן לכל אחת מהבחינות הצפויות.

תרצו לקחת בחשבון את רמת הקושי של הבחינה והיקף החומר הלימודי שהיא מצריכה מכם לדעת. בהתאם לכך יהיה נכון להקדיש יותר או פחות זמן כדי להתכונן לכל אחת מהבחינות. אלו מכם שידעו לבצע תכנון מקיף ונכון יוכלו לראות כי הם יגיעו לבחינות השונות בהרגשה נינוחה יותר ותוך כדי ידיעה כי הם יצליחו לעבור את התקופה הזו בהצלחה רבה.

למדו ביחד עם החברים שלכם

המלצה נוספת שנרצה לתת לכם היא ללמוד למבחנים יחד עם החברים שלכם. הם יוכלו לעזור לכם בנושאים שהם חזקים בהם ולצד זאת אתם תוכלו לעזור להם בנושאים אחרים. כמו כן, תוכלו לתת מוטיבציה ולעודד אחד את השני בתקופה המלחיצה הזו. כך תוכלו לעבור את התקופה בהצלחה.

כמו כן, נרצה להמליץ לכם לעשות להאזין למוזיקה, לעשות ספורט ולשחק עם חברים בין המבחנים וזאת כדי לשמור על השגרה שלכם ועל השפיות הכללית בין כל מה שצפוי לכם. אין ספק כי הטיפים שציינו לעיל יוכלו לעשות את ההבדל בין תקופת מבחנים מוצלחת ובין אחת כזו שתצאו ממנו מצוברחים. אז אל תשכחו לקחת הכול בפרופורציות והתחילו להתכונן למבחנים שלכם בהקדם!

Related Posts

כתיבת תגובה