shadow

כולנו חושקים במראה חטוב, ומנסים במרוץ השנים דיאטות ושיטות שונות להיפטר מהמשקל העודף.
עד לפני כמה שנים, ניתוח שאיבת שומן נתפס בעיני רבים כניתוח מסוכן הכרוך באי נוחות רבה ולאורך זמן. רבים מהאנשים ששקלו לעשות את הניתוח, פסלו אותו מכיוון שהם לא היו מוכנים לסבול את הסיכונים ואת תקופת ההחלמה הממושכת הקשורה לתהליך.

הבשורה המשמחת היא שכיום, שאיבת שומן הפכה לפשוטה מאי פעם. חשוב לציין כי למרות שישנן שיטות רבות לשאיבת שומן, התהליך הבסיסי כרוך בהרדמה מלאה או מקומית ושימוש בצינור חלול (קנולה) הנע הלוך ושוב בין תאי השומן, כאשר תנועה זו מפרקת את תאי השומן. יניקה חזקה המבוצעת על ידי מכשיר וואקום (או על ידי מזרק) שואבת ומוציאה את השומן מהגוף. בשיטה זו ניתן לשאוב כמויות שומן גדולות שלא ניתן להוציא בכל שיטה אחרת.

ניתן לחלק את סוגי הניתוחים לשאיבת שומן ל-3

  1. רטובה – שיטה בטוחה מאוד ויעילה מאוד עם הרבה פחות כאבים מבעבר. הניתוח מבוצע בהרדמה מלאה, ובמהלך הניתוח מזריקים תמיסת מלח המכונה סליין יחד עם מרכיבים של חומרי הרדמה ואדרנלין, אשר בנוסף לפירוק תאי השומן מכווצים את כלי הדם ובכך מונעים איבוד דם רב. שיטה זו גורמת לכך שהאזור שנותח וטופל הרבה פחות נפוח וחבול ובכל זמן ההחלמה מתקצר משמעותית. שיטה זו מאוד נפוצה להוצאת השומן מהגוף.
  2. יבשה – בשיטה זו משתמשים בהרדמה כללית ולכן כמעט ולא משתמשים בשיטה זו כיום, וזאת ומאחר שהשימוש בזריקות להרדמה מקומית אל תוך תאי השומן הפכו פופולאריות יותר. הטכניקה "היבשה" הייתה נפוצה מאוד, אך כיום מעטים הרופאים המשתמשים בה.
  3. טומסנט – ניתוח שמתבסס על שיטת הזרקת נוזלים. זהו ניתוח שכיח, אשר במהלכו מזריקים כמות גדולה של תמיסה רפואית אל תוך האזורים שיש לנתח, עוד לפני הוצאת השומן. הנוזל המוזרק הוא מעין תערובת של הרדמה מקומית, תרופה המכווצת את כלי הדם ותמיסת מלך תוך ורידית. ההרדמה המקומית מרדימה את האזור, התרופה המכווצת מפחיתה את כמות הדם, את שטפי הדם שנוצרים ואת הנפיחות שנוצרת בעקבות הניתוח. ניתוח זה אורך זמן רב יותר מניתוחי שאיבת שומן אחרים.

שאיבת שומן מתבצעת על ידי כירורגיים ולכן אין להקל ראש ולתת למישהו אחר לעשות זאת בגופכם. כמו כן, חשוב לבצע סקר מחירים בין המרפאות והרופאים השונים, לקבל מספר המלצות וחוות ודעת, להתרשם מהמרפאה, לקבל הדרכה והסבר מלא ולבדוק כי המרפאה משתמשת בטכנולוגיות ומכשור מתקדם וחדיש בלבד.

Related Posts

כתיבת תגובה