אתר מסחר הם מסוגי האתרים הנפוצים ביותר בעולם כיום. אם בעבר היה יקר מאוד לפתח חנות אלקטרונית הרי שכיום כמעט לכל עסק קמעונאי יש אתר חנות אלקטרונית המאפשרת לקהל לקוחותיו לבצע הזמנות דרך האינטרנט. מדובר בשיטה נוחה על פי רוב שבאמצעותה ניתן להשוות מחירים ביתר קלות, לחסוך את ההתארגנות המאמץ והזמן ליציאה מהבית ובמקרים רבים גם ניתן לסגור עסקאות משתלמות יותר. אם התחרות בעבר הייתה בשטח הפיזי הרי שכיום השטח הדיגיטלי משחק תפקיד חשוב באורך חייו של כל עסק.
טיפים לשיפור ההמרות באתר המסחר שלכם
- התאימו את האתר למובייל – כמעט חצי מהגולשים באינטרנט כיום גם בארץ וגם בעולם עושים זאת באמצעות הסמארטפונים והטאבלטים. מכיוון שאינכם רוצים להפסיד את הקהל הפוטנציאלי הזה, או יותר נכון תרצו להרוויח אותו – אתם צריכים לדאוג שהאתר יהיה מותאם רספונסיבית.
- השקיעו גם בקידום אורגני – הקהל המגיע ממנוע החיפוש של גוגל הנו קהל בשל יותר רגשית לביצוע רכישה. הוא אינו מגיע לאתר באמצעות פרסומת "דחיפה" או פרסומת קופצת אלא מגיע מבחירה מצפייה באתר שלכם בתוצאות החיפוש, זאת לאחר שחיפש מידע או מוצר מסוים כבר בגוגל. לכן אתם רוצים להשקיע בקידום האתר שלכם במעלה תוצאות החיפוש ולקבל אליכם כמה שיותר תנועה מאזור זה.
- שלבו אלמנטים חברתיים – כיום הרשתות החברתיות שולטות בכל הקשור במדיה ובאורח החיים של מרבית האוכלוסייה. אם יש לכם דף פייסבוק קשרו אותו לאתר ולהיפך, אותו דבר לגבי עמוד פעיל ברשתות חברתיות נוספות (פינטרסט, אינסטגרם, לינקדין, גוגל פלוס וכו'). אם אין לכם – פתחו עמוד כזה.
- הציגו תמונות ומחירים – מרבית האנשים הם וויזואליים. אם הם לא יכולים לגעת ולמשש במוצר בחנות ולבדוק אם הוא לרוחם, הם יוכלו לכל הפחות לראות תמונה של המוצר ולגבי מושג לגבי המוצר עצמו. תוספת מחירים גם היא חשובה מאוד כיוון שהלקוח מעדיף לרכוש מוצר שהמחיר מצא חן בעיניו ישירות מאשר לעבור שלב נוסף בדרך לרכישה כמו שיחת טלפון או פנייה לאתר.
- אפשרות נוחה ונעימה לביצוע הזמנה דרך האתר – חווית הקנייה הנה קריטית לפחות כמו בחנות פיזית. ככל שאופן הפעילות הזו תהיה יותר נוחה ונעימה לגולש, כך גם אתם תרגישו זאת בכמות המכירות.