shadow

עידן המודרני של השנים האחרונות צצים חידושים טכנולוגיים מיום ליום, מה שהיינו רגילים להשקיע עבורו שעות עבודה רבות נעשה קל פשוט תוך מספר דקות, ואנחנו בעצם מחפשים לחסוך בזמן ואנרגיות ככל הניתן, זו בדיוק מטרתו של כבל usb 3 כמו שצבינו בעוד מספר דקות. היום נסביר ונסכם את יכולותיו, וניתן דוגמאות באילו מקרים מומלץ מאוד להישתמש בו ומתי זהו סתם ביזבוז של זמן משאבים וכסף בהתקנת pci express עבורו (למי שעדיין לא הבין – זוהי ההרחבה שנזדקק לה על מנת לאפשר למחשב שלנו לקבל את היציאות של ה- usb 3).

אז מהו כבל USB 3 בעצם?

חיבור זה הוא חיבור מהיר להעברת נתונים, זוהי תכליתו ומטרתו הכללית והאמיתית. חיבור ה- USB 2 שאנחנו מכירים ונפוץ הרבה יותר ממנו בעצם משתמש באותם החיבורים והטכנולוגיות פרט לזה שאינו יכול להעביר נתונים ומידע באותן המהירויות. על מנת להמחיש זאת ניתן דוגמא פשוטה, נניח ואנחנו מתקינים לחברים או ללקוחות שלנו ווינדוס ויוצא לנו דיי הרבה פעמים לעשות זאת, ואנחנו מוצאים את עצמינו זקוקים להעביר מכונן אחד למישנהו את הווינדוס (או את המשחקים הכבדים שלנו, או את הסרטים שלנו וכו'). בהנחה שאנחנו משתמשים ב- יו אס בי 2 אנחנו נעביר את הקבצים שלנו במהירות ממוצעת של 480MB (מגה בייטים) העברת משקל כבד של מספר סרטים לדוגמא יכול לקחת לנו כשעה של המתנה קשה ומייגעת.

מה היה קורה אם היה לנו USB 3.0 ?

מה שהיה קורה זה פשוט, היינו מחכים עבור אותה העברה במקום שעה אחת עגולה ושלמה, רק 6 דקות (פחות או יותר) היכולת של הכבל הזה גבוהה במיוחד הוא מהיר בערך פי 10 מהמהירות הסטנדרטית של ה- יו אס בי 2 שאנחנו מכירים ורגילים אליו, נכון להיום מהירותו הממוצעת עומדת על כ- 5GB (ג'יגה בייט), מה שאומר שהוא בהחלט מספק מהירות גבוהה של כ-פי עשר !

אז מה עושים?

על מנת להתקין אותו "ספיישל" במחשב שלנו כאשר אין לנו את האופציה להישתמש בו באופן סטנדרטי אנחנו זקוקים למתאם, מתאם זה נקרא כרטיס הרחבה pci ויש המכנים אותו כבל pci express והוא משמש אותנו לפיתוח היכולת להישתמש ברכיב ה- יו אס בי 3. ניתן לרכוש את כרטיס ההרחבה הזה במגוון מקורות בישראל, ומחירו נע בין 130 ש"ח ויכול להגיע עד ל-200 ש"ח תלוי היכן נרכוש אותו. לאחר הקנייה חשוב להתקינו היטב במחשב – המלצתינו החמה היא לקרוא לטכנאי כמובן שיעשה הכל בצורה מקצועית.

 

Related Posts