בין אם הנכם פוחדים מטיפולי שיניים, בין אם סובלים מרפלקס הקאה ובין אם אתם אלרגיים להרדמה מקומית, טיפולי שיניים בהרדמה מלאה הם הפתרון עבורכם. אילו טיפולים ניתן לבצע תחת הרדמה מלאה? למי הם מתאימים? ומה מצפה לכם לאורך התהליך? לפניכם כמה פרטים חשובים.

אילו טיפולי שיניים אפשר לבצע תחת הרדמה כללית?

טיפולי שיניים ניתן לבצע בהרדמה מלאה, למעשה ניתן לבצע כל טיפול, החל בניקוי אבנית, דרך סתימות ועקירות ועד טיפולים מורכבים כמו למשל טיפול שורש, השתלה דנטלית, כתרים ועוד. כדי לבצע טיפולים בהרדמה יש צורך באישור מתאים של משרד הבריאות וחשוב שיהיה אחד. כמו כן על הרופאים להיות מומחים בטיפולים תחת הרדמה כללית וסדציה עמוקה.

באילו מקרים מומלץ לבצע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה?

  • טיפולי שיניים מורכבים וארוכים – הרדמה מלאה מקצרת את מהלך הטיפול ומונעת כאבים.
  • טיפולי שיניים לילדים – ילדים אשר חרדים מטיפולי שיניים או שצריכים לעבור טיפול מורכב וכואב.
  • בעיות רפואיות – מטופלים הסובלים ממחלות כמו פרקינסון, מחלות לב, מחלת הנפילה ועוד.
  • חרדות – מטופלים שחוששים וחרדים מטיפולי שיניים ולכן נמנעים מלעבור אותם.
  • רפלקס הקאה – מטופלים שסובלים מרפלקס הקאה, מה שמקשה על הטיפול בהם.
  • מטופלים עם הפרעות קוגניטיביות, התנהגותיות ומוטוריות
  • מטופלים בעלי מפתח פה קטן
  • מטופלים ולהם אלרגיה להרדמה מקומית

שלבי הטיפול

כדי לבצע טיפולי שיניים תחת הרדמה מלאה יש להכין תכנית טיפול מקיפה ומותאמת אישית. בהתאם לתכנית הטיפול נקבע הצוות הרפואי, הכולל רופא מומחה משקם ו/או כירורג פה ולסת ו/או אורתודנט, רופא מרדים ואחיות. לפני הטיפול יישלח המטופל לביצוע בדיקות בהתאם לגילו ולמצבו הרפואי. בין הבדיקות האפשריות נמצאות בדיקות דם, צילום חזה, א.ק.ג ועוד. כמו כן יתואם תור לשיננית בעלת התמחות בתחום הדנטלי.

ביום הטיפול על המטופל להגיע לאחר צום מלא של שש עד שמונה שעות. הרופא המרדים יקבל את המטופל ויכין אותו לטיפול. לאחר הטיפול המטופל יעבור לחדר ההתאוששות וכעבור כמה שעות ישוחרר לביתו.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים

טיפולי שיניים ניתן לעשות בהרדמה מלאה גם כאשר מדובר בילדים. לעיתים פתרון זה אף נותן מענה אמיתי עבור ילדים שלא משתפים פעולה, שפוחדים מטיפולי שיניים או שצריכים לעבור טיפול כואב ומורכב יותר. כאשר מעוניינים לבצע טיפול שיניים בהרדמה מלאה לילדים יש לוודא שהוא מתבצע על ידי רופא מומחה לרפואת ילדים.

טיפולי שיניים חשובים מאוד לבריאות הפה והשיניים ואם יש לכם בעיות שמונעות מכם לבצע טיפולים בשיטה "הרגילה" אולי כדאי שתבדקו על ביצועם תחת הרדמה מלאה.

 

Related Posts