shadow

לא מעט דובר על כך שאתר אינטרנט שעלה לרשת אינו יכול לבוא בפני עצמו. אפילו חברות גדולות במשק אינן יכולות להרשות לעצמן להעלות אתר ולתת לגולשים לגלות אותו ולפרסם אותו בשיטת "תעביר את זה הלאה".

ידוע כיום שבכדי ליצור באזז תקשורתי מוצלח נדרשת חברה טובה שעוסקת בתחום קידום אתרים. כאשר נקודת המוצא הראשונה היא כמובן בניית אתרים איכותיים שעומדים לפחות בסטנדרט הממוצע של אתרים ברשת.

תורת קידום אתרים הינה מסועפת לאפשרויות מגוונות, שחלקן טכניות וחלקן דורשות חשיבה מוקדמת כבר בשלבים של בניית אתרים, כלומר בראשית הדרך. אחת מהדרכים המוצלחות והמשמעותיות להקפיץ את האתר לדרוגים הגבוהים במנועי החיפוש היא באמצעות הרשתות החברתיות.

רשת חברתית – אם אתה לא שם אתה לא קיים

העולם עבר לתקשורת באמצעות מדיות וירטואלית, ועד כמה שחלק מהאנשים מתנגדים נחרצות לשימוש בהן, עדיין רוב רובם של האנשים מחוברים למדיה זו או אחרת. הרשתות החברתיות הרחיבו את המושג "הכפר הגלובלי", ומאפשרות כיום תקשורת ושיווק בינלאומיים באמצעיים פשוטים וקלים.

ברחוב הישראלי (ולא הווירטואלי), כמו בכל רחוב בעולם, הדיאלוג מתנהל סביב ציוצים בטוויטר, ואנשים המצטלמים בסלפי לתיעוד הרגע והעלאתו לרשת החברתית. מכאן שאין ספק שלאחר השקעה רבה של בניית אתרים, מומלץ גם להתמצא באותן רשתות חברתיות ובתועלת שלהן לקידום האתר.

למצוא את הרשת התואמת את אופי האתר

לינקודין, גוגל פלוס, פייסבוק, טוויטר, פינטרסט, אינסטגרם וסנאפצ'ט הן הרשתות החברתיות המרכזיות, אך לכל אחת מהן יש את האפיון ואת קהל היעד המחובר אליה. לכן כמובן מאליו, חייבת להיות התאמה בין קהל היעד של האתר לבין הרשת החברתית.

אם קהל היעד של האתר הוא למשל בני נוער, רצוי שהקידום יעשה ברשתות כמו סנאפצ'ט ואינסטגרם. לנראות שמרנית יותר יתאימו רשתות כמו גוגל+ ולינקודין, וכן הלאה.

באזז ברשת

בכדי למשוך את קהל היעד לבקר באתר שלכם, צריך ראשית "לצאת מהקופסה". הבאזז, כשמו כן הוא, עושה רעש והדים. על מנת שהפרסום יהפוך לוויראלי כדאי שיהיה בו ייחודיות. למשל לשלב סרטון שיש בו הומור, או סרטון שגורם למתבונן להגיד WOW. הפוסט הסטנדרטי ישאיר אתכם באותו חוג חברתי של חבריכם, שיתמכו בסימון "אהבתי", אבל לא יחשפו אתכם לקהל רחב יותר.

אחרי מציאת הפוסט עם הפוטנציאל הוויראלי, בדקו אותו עם מכרים, ורק אחר כך פרסמו ברשת החברתית. הבדיקה שומרת שהבאזז ישמש לקידום חיובי ולא שלילי….וכמובן לא לשכוח את המובן מעליו- לינק לאתר.

לסיכום, בניית אתרים אינה מסתכמת בעיצוב האתר בלבד. סביב העלאת אתר לרשת נדרשת עבודת תחזוקה טובה ועבודה מקיפה בקידומו.

 

Related Posts