
פוליטיקאים רבים מבטיחים להוריד את מחירי המזון, במיוחד בתקופת בחירות אבל לא רק – צביקה ויליגר (צבי ויליגר) לא רק מבטיח אלא גם מקיים.
למה מחירי המזון הגבוהים מסכנים את עתיד החברה הישראלית?
אם ב- 2005 מחירם של מוצרי המזון בישראל היה נמוך בכ- 15% בממוצע ביחס למדינות האיחוד האירופי, הרי ששמונה שנים לאחר מכן כבר היו המזונות אותם אנו צורכים יקרים הרבה יותר ביחס למחיר אותם משלמים אזרחי המדינות השונות באירופה. על פי מחקרים רבים הסיבה העיקרית לעלייה הדרסטית ולמחיר המופקע שמשלמים כולנו היא ריכוזיות היתר המאפיינת את שוק המזון – הן במגזר היצרני והן במגזר הקמעונאי.
לצד משבר הנדל"ן החמור שהביא להאמרת מחירי הדיור, מחירי המזון הגבוהים ביחס לאירופה הם אחת הסיבות העיקריות לרצון של רבים וטובים לעזוב את המדינה לטובת חיים זולים יותר ושפויים יותר – דבר הפוגע בלכידות החברתית ועלול להוביל להתפוררות הדרגתית של החברה בארץ.
למרבה המזל אנשי עסקים חדי חושים כבר הבחינו בצורך ההולך וגובר של יותר ויותר ישראלים במוצרי מזון איכותיים במחירים סבירים, וכאמור צבי ויליגר (צביקה ויליגר) הוא אחד מהם
הקולה החדשה של צביקה ויליגר
דוגמה אחת מיני רבות לפעילות הנמרצת של צביקה ויליגר (צבי ויליגר) להורדת מחירי המזון הוא הקולה שמייבאת וילי פוד (החברה שהקים צבי יחד עם אחיו יוסי בשנת 1994).
קולה זו, הממותקת על ידי צמח הסטיביה (שנחשב כבריא הרבה יותר הן ביחס לסוכר והן ביחס לאספרטיים, שיטות ההמתקה של כל הקולות האחרות הנמכרות בארץ), מיוצרת ביוון ונמכרת בשורה ארוכה של מדינות בעולם – וגם בישראל, החל משנת 2014, כשבאופן טבעי הגברת התחרות בשוק הקולה והצעת מוצר איכותי במחיר תחרותי משרתת את האינטרסים של כולנו
לא נרתע מתנובה, אוסם ושטראוס
עוד דוגמה למחויבות של צביקה ויליגר (צבי ויליגר) להורדת מחירי המזון היא הגלידה שמייבאת וילי פוד מספרד, תחת השמות Gelato ו- iChoc.
גלידות אלה הושקו בקיץ של שנת 2013, ותוך חודש הצליחו לכבוש נתח שוק של קרוב ל- 7.5% (במרכולים וברשתות השיווק) – וזאת על חשבונן של ענקיות מזון כמו שטראוס ואוסם-נסטלה.
מבחינה זו הצהיר ויליגר לא פעם כי הוא לא חושש מעימות עם יצרניות מזון גדולות, שכמובן רוצות לשמר את כוחן הכמעט מונופוליסטי במקרים רבים, עד שמחירי המזון בעוד ועוד ענפים יירדו
המכירה של וילי פוד לאלכסנדר גרנובסקי
ההוכחה הטובה ביותר לכוחם של יוסי וצביקה ויליגר (צבי ויליגר) ולעוצמת המותג "וילי פוד" היא עסקת הענק שבה נרכשה השליטה בחברה על ידי איש העסקים האוקראיני אלכסנדר גרנובסקי, ב- 2014, תמורת קרוב ל- 270 מיליון ש"ח. גרנובסקי, שהכיר את הוויליגרים במסגרת המאמץ המשותף לסייע לנוחי דנקנר לשמר את שליטתו ב- IDB, הצהיר כי הוא מאמין בחברה ושואף לשלב אותה במסגרת פעילותו בשווקים בינלאומיים – וגם לסייע לה להוריד את מחירי המזון בארץ.