shadow

בעידן שבו רבים רוצים לקדם את העסק שלהם, ולכן פונים לפתרון של קידום ארים, עולה השאלה מה ההבדל בין קידום אתרים אורגני לבין קידום אתרים ממומן, שכן מדובר על שתי שיטות שלא מעט אנשים שמעו עליהן, אך קיים בלבול גדול מאד. קיים כאן בלבול בין השאר משום שגם הקידום האורגני הוא לרוב לא חינמי – כי אתם משלמים לאיש מקצוע שיבצע את הקידום עבורכם. עם זאת, יש הבדלים מהותיים בין שני סוגי הקידום, ואנו נעמוד עליהם במאמר זה. המטר היא שתבינו לא רק מהם ההבדלים בין שני הסוגים – אלא גם באיזה סוג עדיף לכם להשתמש.

להכיר את שני סוגי הקידום

  • הקידום הממומן – הקידום הממומן קיבל את שמו משום שאתם משלמים לגוגל תמורתו. איך זה עובד? אתם מנסחים מודעה מסוימת, ושולחים אותה לגוגל דרך שירות מיוחד. אתם מגדירים עבור גוגל, עבור אילו ביטויי מפתח המודעה של העסק שלכם תופיע. כעת, התשלום לגוגל יתבצע אך ורק לפי לחיצה על האתר. כלומר – רק ברגע שגולש מסוים ילחץ על הלינק שמוביל לאתר שלכם בקידום הממומן, אתם תשלמו סכום מסוים לגוגל. יש כאן היגיון רב, כי ככל שהחשיפה שלכם יותר טובה (כלומר יש יותר לחיצות על התואר שלכם) – אתם משלמים יותר לגוגל, וכך היחס בין ההוצאות להכנסות אמור להיות זהה. הקידום הממומן טוב בעיקר לקמפיינים ממוקדים סביב נושא מסוים בעסק שלכם. כמו כן, זה קידום שנותן לכם נקודת פתיחה טובה – אם אתם עסק חדש למשל, זה נותן לכם חשיפה ראשונית טובה למדי, ובהשקעה לא גבוהה מידי לטווח הקצר.
  • קידום אורגני – הקידום האורגני בעצם מתבסס על כך שהאתר שלכם יופיע בראש התוצאות בגוגל, לפי מילות מפתח מסוימות אך באופן טבעי. כלומר – לא משום ששילמתם לגוגל, אלא פשוט כי לאתר שלכם יש חשיפה טובה – בין השאר כי יש לכם תוכן איכותי, קוד שלגוגל קל לסרוק, עיצוב נוח, מפת אתר, קישורים לאתרים רבים ואיכותיים, ועוד. הקידום האורגני דורש יותר השקעה כמובן מן קידום הממומן, והוא דורש מעורבות של אנשי מקצוע ברוב המקרים. עם זאת היתרון שלו הוא בטווח הארוך. מרגע שהתמקמתם בתוצאות הראשונות בגוגל – החשיפה שתקבלו היא מצוינת וברמה גבוהה במיוחד. החשיפה הזו מאפשרת לכם ליהנות גם מאמינות גבוהה למדי, כי כיום לא מעט אנשים מחשיבים יותר את התוצאות הטבעיות מאשר הקידום הממומן, ונוטים לחפש אותן (מתוך ההנחה שאתרים בקידום אורגני זוכים בצדק לתוצאות הטובות בגוגל).

 

אז איזו שיטה עדיפה?

אין שיטה אחת שעדיפה באופן אבסולוטי. יש לציין שבאופן עקרוני, תמיד כדאי להשקיע בקידום אתרים אורגני – כי זה החמצן לנשימה עבור האתר שלכם בטווח הארוך. עם זאת, הקידום הממומן יכול לעזור באופן ממוקד, וכן כצעד לפתיחה חגיגית של האתר שלכם.

Related Posts

כתיבת תגובה