shadow

ניתן לומר כמעט בביטחון מוחלט כי רוב האנשים שתשאלו יסכימו עם העובדה כי בישראל יש מצב של יוקר מחייה. לא פשוט להתנהל כלכלית בישראל, והצורך בפעולות מחושבות חזק מאי-פעם. רבים מאיתנו נאבקים במשכנתא תוך שמירת הראש מעל המים, ואחרים עוד לא הגיעו למקום בו הם יכולים לרכוש בית משלהם, אפילו עם משכנתא כבדה, ובכל זאת עוסקים בצרכנות לא אחראית.
בעולם הבנוי על סחורות ושירותים, כאשר האזרחים הם צרכנים וספקים, צרכנות נבונה היא ידע בסיסי לחיים נבונים, וכרטיס הכניסה למרחב נשימה בכל הקשור לפיננסים. ברשומה קצרה זו נציע מספר רעיונות לשינוי תרבות הצריכה האישית שלכם, דברים שניתן ליישם מיידית ולהתחיל ליהנות משינויים קטנים ובעלי משמעות.

 

צרכנות אישית ואחראית

1. הוצאות מזון – רבים מאיתנו אוכלים בחוץ מדי יום, שכן אנו עובדים בעבודות מחוץ לבית. חנויות, משרדים, חברות ומפעלים, כל אלו דורשים מאיתנו שהות ארוכת שעות ולא תמיד מספקים מזון לעובדים. קנו לכם הרגל של הכנת מזון בבית, והימנעו מאכילה בחוץ בזמן העבודה. החיסכון המצטבר גדול במיוחד, ותוכלו לפצות את עצמכם בארוחה שבועית אחת במסעדה טובה במיוחד, ועדיין לחסוך.
2. הימנעו ממוצרים מעובדים – צרכנות מודרנית מבוססת בעיקר על רכישה של דברים שאנו לא באמת צריכים. מוצרים מעובדים הם רוב תוצרי המזון בשוק כיום, אך הם פחות בריאים, ולעיתים ממש מסוכנים, ומסיבות שונות עולים לנו יותר. פירות, ירקות, קטניות, כל אלו נגישים במחירים זמינים, וככל שאלו יעלו בתפריט, כך הוצאות המזון ירדו והבריאות הכללית תשתפר.

 

מגורים ותחבורה

3. רכשו דירה – גם אם אין ביכולתכם לרכוש דירה במקום בו תרצו לחיות, ערך הנדל"ן מטפס עוד ועוד, ומוטב לרכוש דירה בפריפריה הרחוקה וליהנות מתשואות כלשהן, כאשר שכר-הדירה שיתקבל יכסה על המשכנתא. אולי לא תרוויחו דבר בשנים הראשונות, אך זוהי קופת החיסכון הבטוחה ביותר.
4. רכב יד-שנייה – הישראלים אוהבים לרכוש רכבים חדשים, למרות, ואולי בגלל שהמחירים בארץ כה גבוהים. צרכנות נבונה דורשת מכם לרכוש רכב פשוט מיד שנייה. שוק המשומשות עמוס לעייפה, ואין ספק כי תוכלו למצוא את הרכב הנכון ביותר בשבילכם, במחיר זול הרבה יותר מרכב חדש.
5. חלוקת רכב – לא מתאים לכולם, אך אפשרי למי שממש רוצה לחסוך – רכב משותף יכול לחסוך לכם הון קטן, הן ברכישה, והן בשימוש, תחזוקה ותפעול. תוכלו לקרוא לא מעט על פתרונות של חלוקת רכב, ובכלל, עם התחבורה הציבורית והפתרונות השונים עדיף, ככל הניתן, להימנע מרכישה ואחזקת רכב פרטי.

כתיבת תגובה