shadow

כולנו מכירים את האפשרויות הכלכליות הגלומות ברכישת בית או דירה, ורובנו חולמים את חלום המשכנתא, ההצלחה הכלכלית והבעלות על נכסים. שוק הנדל"ן הוא אכן מרחב מפתה ומלא הזדמנויות, אך כמו כל שוק, מלא גם במלכודות ומקומות מסוכנים הדורשים מיומנות והכרות עם התחום.
למרות הסיכונים והמורכבות של שוק זה, ניתן בכל זאת לומר בוודאות כי שוק זה הוא אחד היציבים ביותר, בייחוד במדינה קטנה כמו ישראל, בה שטח המחייה הולך ופוחת בעוד הביקוש לפתרונות דיור הולך וגובר.
לפניכם רשימה של אפשרויות שונות לפעולות בשוק ייחודי זה, אפשרויות הזמינות לאנשים שונים בהתאם לכמות ההון ורמת המעורבות שכל אחד רוצה להשקיע בהתפתחות שלו בתחום.

 

השקעות בשוק הנדל"ן

דירה לשיפוץ – שוק תחרותי ובו כרישים רבים, מציע לכם למצוא דירות במחירים נמוכים יחסית, דירות הזקוקות לשיפוץ יסודי שמאפשר לאלו שיודעים כיצד לשפץ בהוצאות מינימאליות או כאלה בעלי תקציב להזמנת חברת ניהול ועד בית ליהנות מרווחים גבוהים יחסית ובטווח זמן קצר.
דירה עם היתרים – בתים פרטיים ובנייני מגורים שונים מאפשרים בניה נוספת בהתאם לחוקים ולתקנות המשתנים מעת לעת. ישנו שוק שלם של דירות ובתי מגורים המגלם רווח גבוה בצורה של רכישה, שדרוג ומכירה.
דירה כעסק – כיום שוק הנדל"ן בערים הגדולות מאפשר למנף את הביקוש האדיר למגורים לצורך השכרה לתקופות קצרות לתיירים ודיירים מזדמנים, תחום שהולך וגדל בכל העולם, וגם בישראל, בעיקר, כמובן, בישראל ובירושלים, בהשכרה של הדירה שלכם לתקופות קצרות של בין יום לשבוע.

 

קבוצות רכישה והשקעות

קבוצת רכישה – הצטרפות או הקמה של קבוצת רכישה היא טרנד שמתרחש בעשור האחרון, ומאפשר לקבוצות של יזמים בודדים להקים מבנה למגורים באופן עצמאי, בעזרת קבלן, ובצורה זו לחסוך הון עתק בבנייה.
השקעות משותפות – כיום ישנו טרנד נוסף שמאפשר לאנשים להיות שותפים כמשקיעים קטנים בהשקעות נדל"ן בארץ ובחו"ל, תוך שהם ממנפים את כוח העסקה הגדולה לצורך גריפה אחוזי רווח גבוהים יותר מאשר היו אפשריים בכל השקעה אחרת.
קניית שטח – בעשור האחרון ישנו גל של שיווק קרקעות חקלאיות הנמצאות בשלב זה או אחר של תהליך הפשרה. קרקעות אלו הן השקעות בעלות מנעד סיכונים משתנה, שכן לא ניתן לדעת בוודאות אם ומתי הקרקע תופשר. לרוב מדובר בעסקאות גדולות דרך חברות המציבות תנאים רבים בחוזה, ומוטב לבדוק היטב בין השורות בחוזים.
קניית שטח בחו"ל – השקעות נדל"ן בחו"ל מאפשרות לנו גמישות גבוהה מבחינת מחיר, אך יכולת נמוכה יותר מבחינת הכרות עם השוק. בעוד שבישראל הכול קרוב, נגיש ומוכר, מדינות זרות מוכרות פחות מטבען, אך מי שחוקר את התחום יכול לגלות הזדמנויות גם מעבר לים, דבר שהופך לנפוץ יותר גם אצל משקיעים ישראלים.

Related Posts

כתיבת תגובה