shadow

כולנו מכירים את תפקידי החוקר במשטרה. כאשר ישנה תביעה, תפקידי החוקרת או החוקר הם לאסוף את הראיות ולגבש את התיק לקראת המשפט. אולם, לעתים לא מדובר בסוגיה משפטית המצדיקה תביעה, או שאין עדיין ראיות – וכאן נכנס התפקיד של החוקר הפרטי.

כאשר עולה חשד המצדיק התחלה של איסוף ראיות, ניתן לשכור שירותים של חקירה פרטית, אשר בסופו של תהליך יכולים ליצור יש מאין תיק ראיות שישמש את הלקוחה או הלקוח לקבלת החלטות ואף להגשת תביעה במידת הצורך.

באילו נסיבות פונים לחוקר פרטי?

לא כל אחד יכול להיות חוקר פרטי. החוקר הוא בעל רישיון ממשרד המשפטים, ועבר הכשרה לא קצרה בשביל לקבל אותו. זאת על מנת להבטיח שבמהלך החקירה לא יופר החוק, וכן לא תיפגע האתיקה המקצועית.

הסיבה הנפוצה ביותר לפניה היא "חקירה אישית", כלומר חשד לבגידה של בן או בת הזוג. מעבר לעזרה בהתמודדות עם חשדות, אם לטובה כאשר החשדות מופרכים ואם לרעה כאשר הם מתממשים, החקירה הפרטית נועדה לספק ראיות שיגדילו את כוח המיקוח של הנבגדת או הנבגד בתהליך הגירושין (חלוקת רכוש וכדומה).

לקוחות קבועים נוספים של חוקרים פרטיים הן חברות הביטוח, כאשר עולה אצלן חשד שאחד מהמבוטחים משקר לגבי מצבו על מנת להפעיל את הביטוח, שלא באופן מוצדק.

סיבות נוספות יכולות להיות עסקיות. למשל, השגת מודיעין עסקי באופן חוקי ואתי על מתחרים, או בדיקה של נאמנות של עובדות ועובדים בכל מיני רמות: החל מגניבה או מעילה בכספים, ועד סיוע עסקי למתחרים תמורת תשלום.

באיזה שלב כדאי לפנות לחוקר?

לעתים עולים אצלנו חשדות – בין אם בחיים האישיים ובין אם העסקיים – ואנו לא יודעים כיצד להתמודד איתם. לכן, כבר כאשר עולה החשד הראשוני, ניתן לפנות לחוקר פרטי על מנת להתייעץ טלפונית האם כדאי לפתוח בחקירה.

במקרים רבים, תקבלו הנחיות כיצד לגבש בצורה מוצקה יותר את חשדותיכם, ואם בכלל יש מספיק בסיס כדי להתחיל בחקירה.

אם החשדות שלכם כבר קיבלו בסיס, למשל אם ראיתם הודעות מחשידות של בן או בת הזוג, או פעילות חשודה של העובדים – מומלץ לפנות לחוקר הפרטי מוקדם ככל שניתן, על מנת להימנע מפגיעה בראיות, ולהפיק מהחקירה את המירב.

עולם החקירות הפרטיות הוא עולם מרתק, שדורש מהחוקר ניסיון, מקצועיות, ובעיקר – המון אמינות כלפי הלקוח.

Related Posts