shadow

בבואנו לדבר על טיפול באקנה חשוב להבין או ליתר דיוק לראות את כל התמונה. ראשית, כדאי להבחין בין טיפול בצלקות אקנה לבין האקנה עצמו. הצלקות הן שאריות או תופעות לוואי של האקנה. האקנה זה חיידק שמתנחל לו בגלל כל מיני סיבות באזור עור הפנים. בלשון העם אנו קוראים לו פצעי בגרות או חצ'קונים. לעיתים, בגמר הטיפול וההתמודדות עימו נותרות צלקות.

טיפול באקנה מתחיל בפנייה לקוסמטיקאית רפואית. שכן, היא המומחית לתחום. מצד אחד יש קוסמטיקאית "רגילה" שמתמחה בטיפולי יופי בסיסיים כגון גבות וטיפוח פני העור באופן כללי ומצד שני ישנם רופאי העור. אלו האחרונים מתמחים בטיפולי עומק שמצריכים גם חומרים עם מרשמים.

הקוסמטיקאית הרפואית היא המומחית והכתובת עבור טיפול באקנה. בכדי למנוע ככל  הניתן את הצורך בטיפול בצלקות אקנה מומלץ להגיע אליה מוקדם ככל האפשר מרגע שהפצעונים מפציעים מעל אור הפנים. אבחון מוקדם ונכון לפני תחילת טיפול באקנה יגדיל את הסיכוי לריפוי מהיר כמו גם להיווצרותן של צלקות.

 

טיפול באקנה – אבחון, ריפוי, טיפוח

השלב הכי חשוב כאמור בל מה שקשור לטיפול באקנה זה האבחון. לכל אחת יש עור עם מאפיינים ייחודיים. עובי העור, רגישות, אלרגיות כאלו ואחרות- כל נתון מחייב התייחסות. הקוסמטיקאית הרפואית יודעת לאבחן את הבעיה בצורה מדויקת ועל בסיס ניסיון רב שנים גם יודעת להתאים את פרוטוקול הטיפול הנכון ביותר. בכל מה שקשור לטיפול באקנה, הטיפול כולל הכנת תכשירים שמכילים חומרים פעילים בריכוזים הנכונים לצד סיוע של מכשירים חשמליים. ככל שהאבחון הראשוני מדויק יותר, כך הטיפול והליך הריפוי יהיה יעיל יותר.

חשוב גם לדעת כי כל התכשירים שנמכרים בפארמים ללא כל מרשם אינם יעילים. טיפול באקנה מחייב תכשירים עם ריכוז גבוה של חומרים פעילים. מה שנמכר ללא מרשם מכיל ריכוז נמוך ואף שניח של חומרים פעילים ולכן השפעתו או תרומתו לריפוי העור אינה אפקטיבית. מכאן גם חשוב להבין כי אחוז הריכוז של החומרים הפעילים נעשה רק לאחר האבחון. כלומר, טיפול יעיל באקנה יכול להיעשות רק באמצעות פניה לגורם מקצועי שמבצע אבחון והתאמה ייחודיים.

 

טיפול לקוי

למותר לציין כי במידה והאבחון איננו מקצועי, הרי שהריפוי לא יהיה שלם והסיכוי להישאר עם צלקות אקנה גדול יותר. ברוב  המקרים שבהם מגיעות מטופלות עם צלקות של אקנה הסיבה היא טיפול לא נכון. במקרה של טיפול בצלקות יש בעיה כי לא ניתן להסיר אותן לחלוטין אלא בעיקר לטשטש. לכן, אני ממליצה תמיד לפנות לקוסמטיקאית רפואית מוסמכת על מנת להבטיח את טיפול היעיל ביותר ובעיקר הנכון ביותר.

לסיום, אני מדגישה כי האקנה, כאשר היא מופיעה, נמצאת כבר תקופה מתחת לפני העור. כשהיא מופיעה ומתחילה להעיק זה כבר לאחר שדגרה זמן מה בסתר. לכן חשוב להקפיד לסור כמה שיותר מהר על מנת לקבל טיפול ולהתחיל בתהליך הריפוי.